Logo A.M. SEO
SEO

Jak pisać bloga na potrzeby pozycjonowania / SEO?

Pisanie bloga na potrzeby SEO / pozycjonowania może pomóc Twojej stronie zwiększyć ruch z Google

Tak mogę w jednym zdaniu podsumować cały tzw. content marketing (i przy okazji wyjaśnia to, dlaczego tak dużo firm od paru lat pisze blogi).

Nie dlatego, że wszyscy nagle postanowili się dzielić z własnej woli informacjami, którymi czasem wcale nie chcą się dzielić.

Chodzi po prostu o ruch z Google na stronie internetowej.

Ale skąd się bierze ten ruch?

Ze słów kluczowych które są umieszczane w treści wpisów blogowych, co skłania Google do odwiedzenia danej strony i jeżeli jest to dobry wpis blogowy, to przełoży się to, na odwiedzalność użytkowników z Google.

Tworzenie angażujących, wartościowych i dobrze napisanych postów to sztuka, której można się nauczyć i wykorzystać ją właśnie do przyciągnięcia większej ilości użytkowników na Twoją stronę internetową.

Zrozumienie Twoich odbiorców to klucz do skutecznego blogowania

To właśnie Twoi czytelnicy decydują o sukcesie Twojego bloga, dlatego zrozumienie ich potrzeb, zainteresowań i preferencji, tego czego szukają w Google – jest niezbędne. Ale jak to zrobić?

  • Wykorzystaj darmowe Google Analytics, aby zrozumieć, kto odwiedza Twoją stronę, jakie treści są najpopularniejsze i jakie frazy kluczowe przyciągają ruch na twoją stronę.
  • Obserwuj swoich odbiorców w mediach społecznościowych, aby zrozumieć, co ich interesuje. To również świetny sposób na zrozumienie ich języka i tonu, którego używają, co może pomóc Ci lepiej komunikować się z nimi na Twojej stronie (blogu).
  • Zbadaj, co piszą na blogu Twoi konkurenci, i zobacz, jakie treści są popularne wśród ich odbiorców. Pomimo tego, że ważne jest zachowanie oryginalności, analiza konkurencji może dostarczyć Ci cennych wskazówek na temat tego, co może przyciągnąć czytelników na twoją stronę.
  • Stwórz tzw. bayer persona – czyli mentalny awatar czytelnika, który odwiedza Twojego bloga. Kim jest, co go interesuje, w jakim jest wieku, jakiej jest płci? To Ci pomoże lepiej zrozumieć do kogo kierujesz swoje treści.
  • Ponieważ w tej chwili wszystko zmienia się bardzo szybko, obserwuj zmiany i dostosuj tematy na blogu, do otaczającej Cię rzeczywistości.
  • Spróbuj zaangażować czytelników. Jeżeli masz włączone komentarze na blogu, na końcu posta, zapytaj o zdanie na temat artykułu. Czy podobał się czytelnikom, co o nim myślą, czy mają jakieś uwagi itp.
    (to jest rada, której sama nie stosuję, ale robię to świadomie).

Jakość treści na blogu

Jakość treści to fundament, na którym zbudowany jest każdy blog, który osiąga sukces.

Jakość nie tylko przyciąga czytelników, ale także buduje wiarygodność i autorytet Twojej strony w oczach zarówno odbiorców, jak i Google.

Postaraj się budować długie, wyczerpujące temat wpisy blogowe. Nie pisz krótkich, nic nie wnoszących do tematu postów, bo nie przyciągniesz ani użytkownika, ani Google.

Jeżeli chcesz o czymś napisać, to albo zrób porządny research tematu, albo pisz to tym, na czym się naprawdę znasz.

Twoja treść powinna być unikatowa. Absolutnie nie kopiuj tekstów z innych blogów, to po pierwsze jest nieetyczne, a po drugie Google bardzo dobrze wie, kto jest autorem powielonego tekstu, więc Twoja strona zamiast wspiąć po szczebelkach drabiny Google, spadnie w otchłań, w której nikt jej nie znajdzie.

Strona wizualna bloga

Twój blog nie musi być piękny, użytkownik który na niego wejdzie ma się zachwycić tekstem, który napisałeś, a nie wyglądem bloga.

Wystarczy, że Twój blog będzie czytelny, będziesz używał akapitów (czyli nie pisał wszystkiego w jednym bloku tekstu).

Kilka rad które „podrasują” SEO Twojego bloga:

  • Używaj nagłówków H1 (tylko raz na stronie) i pozostałych H2, H3 itd.
  • Używaj obrazków, infografik, wstawionych np. z YouTube filmów i wszystkich możliwych multimedialnych narzędzi.
  • Używaj również linków wewnętrznych, linkujących, albo do innych wpisów na blogu, albo do np. Twojej oferty.
  • Używaj linków zewnętrznych np. do źródeł które mają autorytet w Google.

Jeżeli Twój wpis nie pojawia się na hasła, na które chcesz, żeby się pojawiał, zmień go, dopisz coś ciekawego, dodaj semantycznie powiązane słowa (z twoimi słowami kluczowymi oczywiście).

Powodzenia:)

Podziel się tym postem:

Podobne posty

Agnieszka Mrugała
zamów bezpłatną konsultację dotyczącą twojej strony