Jeżeli Twoja witryna była kiedyś wysoko w Google i nagle spadła, lub zaczęła stopniowo obniżać swój ranking, przeanalizuj te 3 czynniki, być może zapomniałeś o czymś, co w tej chwili obniża Twój ranking w Google.
Świeża i dobrej jakości treść na stronie
Google w tej chwili traktuje priorytetowo dobrej jakości , świeżą treść na stronie. Nie chodzi tu o duplikaty czy prawie duplikaty stron konkurencji. Google chce, żebyś umieszczał na stronie teksty, które naprawdę pomagają użytkownikom i są unikatowe.
Dobry tekst, to tekst długi, wyczerpujący temat, nasycony słowami kluczowymi (ale uwaga: nie przesycony), taki, który pomaga użytkownikom i zatrzyma ich dłużej na stronie.
Pamiętaj więc o tym, żeby aktualizować swoją stronę na bieżąco i dodawać dobre jakościowo teksty.
Szybkość ładowania strony
Na pewno wiesz ze swojego doświadczenia jak denerwujące może być czekanie na wczytanie strony.
W tej chwili szybkość wczytywania strony jest ważna nie tylko dla użytkowników, ale również Google bierze ją pod uwagę jako bardzo ważny czynnik rankingowy.
Więc jeżeli chcesz zadowolić i Google i użytkowników, zadbaj jak najszybciej o testy szybkości wczytywania strony i jeżeli strona wczytuje się zbyt długo, natychmiast popraw ten błąd.
Linki do strony
Linki są najważniejszym czynnikiem rankingowym dla Google. Jeżeli chcesz być wysoko w Google , twoja strona musi posiadać dobre jakościowo linki z zaufanych domen.
Poza linkami które dodasz lub dodajesz w tej chwili, być może Twoja strona ma jakieś istniejące od lat stare linki.
Dobrze jest sprawdzić co to za linki, czy nie są to linki np. z zaspamowanych forów, ksiąg gości i innych podejrzanych stron.
Takie linki nie dość, że nie podnoszą pozycji twojej strony, to mogą obniżać jej pozycję. Dlatego dobrze jest zrzec się tego typu linków w Google używając narzędzia Disavov Tool.