Budowa linków to jeden z najważniejszych elementów w procesie pozycjonowania strony internetowej. Wybór miejsc w którym będziemy umieszczać linki do naszej strony jest kluczowy, ponieważ jakość strony na której zamieszczamy link, wpływa na pozycje naszej witryny w Google.
W tym artykule opiszę, jakie czynniki powinieneś brać pod uwagę przy wyborze miejsca na link.
Autorytet strony
Podstawowym czynnikiem na który musimy zwrócić uwagę, jest autorytet strony na której chcemy umieścić link. Strony o wysokim autorytecie są wartościowe dla Google, a linki z takich stron mają większą wartość , czasem nawet 100 razy, niż linki z mniej wartościowych stron.
Wartość strony możesz ocenić korzystając z narzędzi takich jak Majestic lub Ahrefs, ale głównie zależy ona od jakości linków które prowadzą strony.
Ruch na stronie
Ruch na stronie to następny czynnik, który warto wziąć pod uwagę. Im więcej osób odwiedza daną stronę, tym większa jest szansa na pozyskanie nowych użytkowników (na naszą stronę) jeżeli strona linkuje do nas. Ruch na stronie również oznacza, że strona żyje i prawdopodobnie jest wysoko na wiele fraz w Google.
Ruch na stronie możesz sprawdzić za pomocą Google Analytics.
Pozycja w wynikach wyszukiwania
Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest pozycja strony w wynikach Google. Im wyżej strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, tym bardziej wartościowy jest link umieszczony na tej stronie.
Warto więc szukać stron, które są dobrze wypozycjonowane w Google.
Możesz to sprawdzić za pomocą narzędzi takich jak Semstorm czy Senuto.
Profil linkowy domeny
Następną kwestią, który warto wziąć pod uwagę, jest profil linkowy domeny, na której chcemy umieścić nasz link.
Profil linków możemy sprawdzić w Majestic lub Ahrefs, które pozwolą Ci sprawdzić m.in. liczbę i jakość linków prowadzących do danej witryny.
Jakość linków jest kluczowa – jeżeli zdobędziesz link ze strony która sama jest dobrze wypozycjonowana i cieszy się zaufaniem użytkowników, to taki link będzie miał znacznie większą wartość niż link ze strony z wątpliwą reputacją.
Podsumowanie
Pamiętaj, że budowanie linków do strony to proces ciągły,wymagający czasu i zaangażowania. Zdrowy profil linków to taki, który opiera się na jakości i autorytecie domen, które do Ciebie linkują.